Соціологічна група Рейтинг презентує результати дослідження споживання тютюнових виробів населенням у окремих містах України.
ОСНОВНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
За результатами опитування в українських містах (Київ, Харків, Одеса, Львів та Дніпро) найпоширенішим першим регулярно вживаним продуктом все ще залишаються сигарети.
Поширеність споживання тютюнових та нікотинових продуктів в Україні становить 33% серед дорослого населення досліджуваних міст; 25% респондентів палять сигарети, 8% палять інші горючі тютюнові вироби (такі як сигари, сигарілли, курильні трубки, кальян), 7% користуються системами нагрівання тютюну (IQOS, glo), 1% палять електронні сигарети, лише 0,3% вживають бездимний (жувальний) тютюн.
Перший продукт регулярного споживання нікотину у більшості випадків (88%) - це сигарети. 5% курців починали з інших горючих тютюнових виробів, лише для 0,5% перший продукт - системи нагрівання тютюну (IQOS – 0.4%, glo – 0.1%), для 0,4% - це електронні сигарети, 0,3% починали з бездимного тютюну.
Перший регулярно вживаний тютюновий або нікотиновий продукт (% серед споживачів тютюнових та нікотинових продуктів, які коли-небудь палили регулярно) |
|
|
Усі респонденти |
Сигарети |
88.2 |
Інші тютюнові вироби (сигари, сигарілли, курильні трубки, кальян) |
5.4 |
Системи нагрівання тютюну |
0.5 |
Електронні сигарети |
0.4 |
Бездимний тютюн |
0.3 |
Декілька продуктів (усі комбінації продуктів включають сигарети або інші горючі тютюнові вироби) |
3.5 |
Немає відповіді |
1.7 |
Щодо наміру кинути палити, 57,3% поточних користувачів не планують кидати будь-який продукт найближчі 6 місяців, водночас 12,0% планували зробити це протягом наступних 30 днів і 22,6% протягом наступних 6 місяців (але не протягом наступних 30 днів).
Курці сигарет почали регулярно палити сигарети у середньому у 19,8 років. Для порівняння, користувачі IQOS почали регулярно використовувати IQOS у середньому у 32,9 роки. Усі користувачі IQOS та glo почали регулярно використовувати IQOS або glo коли досягли дозволеного віку (18+ років) для вживання тютюну.
Опитування Соціологічної групи Рейтинг було проведене 20 травня – 4 червня 2020 року на замовлення ТОВ «Філіп Морріс Сейлз енд Дистриб’юшн». Учасниками опитування було доросле (18+) населення Києва, Харкова, Дніпра, Одеси та Львова. Метод опитування - CATI (computer-assisted telephone interviews - телефонні інтерв'ю з використанням комп'ютера) з випадковою вибіркою стаціонарних та мобільних телефонів, загалом опитано 5000 респондентів. Тип вибірки - квотна вибірка за населенням міст, статтю та віком.
З англомовною версію дослідження можна ознайомитися за посиланням.