Мова сайту :

Ua Ru En
logo
Мониторинг электоральных настроений украинцев  (12-16 апреля 2019)

Моніторинг електоральних настроїв українців (12-16 квітня 2019)

Дата публікації: 18.04.2019 Роздрукувати Повна версія

 • Згідно результатів опитування, проведеного Соціологічною групою «Рейтинг» за підсумками другого тижня квітня 2019 року, опитані, відповідаючи на питання  «За кого з цих кандидатів Ви голосуватимете у другому турі виборів Президента України?» відповіли наступним чином: 52% сказали, що голосуватимуть за В.Зеленського, 19% – за П.Порошенка. 19% – не визначилися, 10% – не мають наміру голосувати.  Серед тих, хто має намір голосувати у ІІ турі: 58% – за В.Зеленського, 22% – за П.Порошенка, ще 20% – не визначилися. Серед тих, хто має намір голосувати у ІІ турі і визначився з вибором: 73% – за В.Зеленського, 27% – за П.Порошенка.

В.Зеленський випереджає свого конкурента у всіх вікових категоріях. Також він є лідером серед мешканців Сходу, Півдня та Центру. При цьому на Заході, як і минулого разу, – позиції обох кандидатів майже рівні. 
 
62% опитаних вірять, що наступним Президентом України стане В.Зеленський, 17% – П.Порошенко. Ще 22% – не визначилися із відповіддю. Серед електоральних груп кандидатів, що набрали значні результати у І-му турі, відносна більшість переконана, що майбутнім Главою держави стане В.Зеленський. У середовищі симпатиків П.Порошенка половина переконані в перемозі свого фаворита, водночас трохи більше чверті вважають, що переможе В.Зеленський. 
 
Відповідаючи на уточнююче запитання стосовно рівня впевненості щодо вибору та участі у голосуванні, 72% тих, хто має намір взяти участь у другому турі, заявили про повну впевненість у своєму виборі та бажанні прийти на виборчі дільниці 21 квітня 2019 року. Ще 22% зазначили, що хоча і не впевнені у виборі, все одно прийдуть і проголосують. Лише 2% зазначили, що не впевнені у виборі і голосувати швидше за все не прийдуть. Загальна мобілізація виборців обох кандидатів, що потрапили до другого туру, становить більше 80%. 
 
48% опитаних очікують покращення ситуації в країні у результаті президентських виборів. 25% не мають жодних сподівань на зміни, ще 10% – очікують погіршення. Відносно більше тих, хто вірить в оптимістичний сценарій розвитку після виборів, серед мешканців Півдня та Сходу, більш молодших опитаних та виборців В.Зеленського. 
 
Половина опитаних вважають, що новій команді Президента України потрібно дати не менше року, щоби показати позитивні результати роботи. Попри це чверть хочуть, щоб здобутки з’явилися вже через 6 місяців, ще 14% – хочуть побачити їх за квартал, 8% – чекають негайних змін. Серед молодих опитаних, мешканців Півдня та Центру дещо більше тих, хто готовий почекати рік, чи довше, щоб побачити досягнення роботи майбутнього Глави держави.
 
76% респондентів зазначають, що ситуація, коли їхні близькі, родичі або знайомі підтримують іншого, аніж вони кандидата на цих виборах, є цілком нормальною. Попри це 9% вважають такий стан помилкою, водночас зазначили, що не намагатимуться впливати на вибір, стільки ж кажуть, що будуть переконувати своїх близьких змінити свою думку. Найбільше останніх серед прихильників П.Порошенка (22%). 
 
28% респондентів переконані, що ці вибори скоріше об’єднали країну, попри це 24% вважають, що розкол навпаки посилився. Натомість третина опитаних стверджують, що ці вибори Президента ані розкололи, ані об’єднали Україну. Найбільше тих, хто бачить консолідуючі процеси, серед прихильників В.Зеленського (38%), водночас кожен п’ятий з них бачить можливість розколу. Натомість серед симпатиків П.Порошенка третина вбачає у виборах можливий розкол, лише 17% – об’єднання. 
 
 
Аудиторія: населення України від 18 років і старше. Вибірка репрезентативна за віком, статтю, регіонами і типом поселення. Вибіркова сукупність: 3000 респондентів. Особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Помилка репрезентативності дослідження: не більше 1,8%. Терміни проведення дослідження: 12-16 квітня 2019 р.

Дивитись
презентацію

Ви можете пореглянути презентацію
on-line та завантажити її повну версію
собі на комп'ютер

Завантажити повну версію

Інші дослідження: