Мова сайту :

Ua Ru En
logo
Мониторинг электоральных настроений украинцев. Февраль 2019

Моніторинг електоральних настроїв українців. Лютий 2019

Дата публікації: 04.03.2019 Роздрукувати Повна версія

 • За результатами опитування, проведеного Соціологічною групою «Рейтинг» у лютому 2019 року дві третини опитаних вважають, що справи в Україні йдуть у неправильному напрямку, натомість кожен п’ятий вважає, що – у правильному (з початку року останній показник виріс з 14 до 21%).

Тільки 10% вважають, що за останні 12 місяців економічне становище в Україні покращилося, 60% – відчули погіршення. Важливо зауважити, що за останні 5 років останній показник зменшився з 86 до 60%, водночас, зросла кількість респондентів, які вважають, що ситуація не змінилася (з 11 до 27%). 
 
При цьому, динаміку змін власного матеріального становища респонденти оцінюють відносно краще, ніж країни. 12% респондентів відчули покращення економічного становища своєї сім’ї за останні 12 місяців, половина – погіршення, 36% – не відчули змін.
 
З початку року зросла мобілізація виборців. Майже 85% (проти 76% у грудні) опитаних зазначили, що однозначно чи скоріше мають намір взяти участь у виборах Президента України. Відносно вищі темпи росту охочих голосувати зафіксовано на Півдні та Сході країни.
 
Лідером президентського рейтингу є В.Зеленський, якого підтримують 25,1% тих, хто визначився та має намір голосувати. Другу позицію ділять між собою П.Порошенко (16,6%) та Ю.Тимошенко (16,2%). За Ю.Бойка готові віддати свої голоси 11,3%, А.Гриценка – 7,7%, О.Ляшка – 5,6%, А.Садового – 3%, Є.Мураєва – 2,5%, І.Смешка – 2,5%. Майже по 2% набирають О.Шевченко, Р.Кошулинський та О.Вілкул.  
 
За останній місяць зріс рейтинг В.Зеленського, П.Порошенка та Ю.Бойка. Невелике зменшення відбулося у рівні підтримки Ю.Тимошенко. Електоральні показники інших кандидатів не зазнали відчутних змін. Водночас, протягом останнього місяця відчутно зросла частка респондентів, які не визначилися з вибором (з 15 до 25%). 
 
В.Зеленський має відносно кращі електоральні позиції серед виборців Півдня та Сходу, є лідером електоральних рейтингів у містах України. П.Порошенко лідирує на Заході країни. Ю.Тимошенко зберігає найкращі позиції в Центрі, де ділить першість з В.Зеленським.
 
В.Зеленський та Ю.Тимошенко мають найвищий потенціал електорального росту (т.зв. «другий вибір») – їх готові підтримати по 7% виборців, за умови, якщо їхні фаворити не братимуть участі у виборах. У П.Порошенка і А.Гриценка – по 4%.
 
24% опитаних вважають, що наступним президентом буде П.Порошенко. У перемогу Ю.Тимошенко вірять 19%, В.Зеленського – 17%. За останній місяць значно зросла віра у перемогу Зеленського. Також позитивну динаміку у цьому рейтингу мають показники Порошенка. Показники Тимошенко на рівні грудня. При цьому молодь вірить у перемогу Зеленського, люди старшого віку – у  перемогу Порошенка і Тимошенко.
 
Антирейтинг очолює П.Порошенко: майже половина опитаних заявили, що не проголосують за нього за жодних обставин. 
 
Моделювання другого туру дало наступні результати: Ю.Тимошенко тримає першість у парі з П.Порошенком (31% проти 24%). Водночас, В.Зеленський – як у парі з П.Порошенком (42% проти 24%), так і з Ю.Тимошенко (37% проти 24%).
 
Рейтинг партій очолює партія Слуга народу, яку підтримують 21,5% тих, хто визначився та має намір голосувати. Батьківщину підтримують – 18,7%, БПП Солідарність – 14,2%, Опозиційну платформу – 10,5%, Громадянську позицію – 6,2%, Самопоміч – 5,5%. Близько 4% підтримують Радикальну партію та Свободу, близько 3% - партію Наші, близько 2% - Опозиційний блок та УКРОП.
 
Цікаво, що В.Зеленський та П.Порошенко мають значно кращу електоральну підтримку, ніж Слуга народу та БПП. Аналогічно у А.Гриценка та О.Ляшка. На відміну від Ю.Тимошенко та А.Садового, чиї персональні рейтинги гірші, ніж показники Батьківщини та Самопомочі.
 
 
Аудиторія: населення України від 18 років і старше. Вибірка репрезентативна за віком, статтю, регіонами і типом поселення. Вибіркова сукупність: 2500 респондентів. Особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Помилка репрезентативності дослідження: не більше 2%. Терміни проведення дослідження: 19-28 лютого 2019 р.
 

 

Дивитись
презентацію

Ви можете пореглянути презентацію
on-line та завантажити її повну версію
собі на комп'ютер

Завантажити повну версію

Інші дослідження: