Згідно з результатами дослідження, проведеного Соціологічною групою «Рейтинг», близько третини киян планують провести літо вдома, а щонайменше кожен десятий взагалі не матимуть відпустки цим літом. Ще 14% – не визначились щодо літнього відпочинку.
Серед тих, хто все ж таки поїде з міста цього літа, найбільшим попитом користується відпочинок на Чорному або Азовському морі (18%). Разом з тим, 13% планують провести літню відпустку за кордоном, 7% – в іншому місті, селі України.
Кожен шостий киян планує провести відпустку на дачі.
Переважна більшість людей похилого віку цього літа залишаться у Києві, обравши в якості місць відпочинку дім або дачу. Чим молодші респонденти, тим більше вони прагнуть поїхати з міста на відпочинок. Майже кожен п’ятий респондент у віці 18-39 років планує закордонну поїзду.
Зі зростанням рівня освіти респондентів, зростає і кількість тих, хто планує поїхати з міста. Лише чверть людей з вищою або незакінченою вищою освітою проведуть відпустку вдома, а 10% – не матимуть відпустки взагалі. Разом з тим, кожен п’ятий власник диплому про вищу освіту планує відпочинок на Чорному або Азовському морі; трохи менше (15%) проведуть відпустку за межами країни.
Більше половини жінок проведуть літо вдома, на дачі або ж на роботі. Чоловіки – більш мобільні, особливо що стосується поїздок за кордон. Водночас 16% чоловіків ще не визначилися, де проведуть цьогорічну відпустку. Серед жінок таких менше.
У контексті літніх відпусток цікавим є електоральний аспект.
Так, найбільш “стійкий” виборець (люди, які стабільно ходять на вибори) більш схильний провести літо вдома або на дачі. Водночас, окремі електоральні групи зазнали б значних втрат.
Зокрема, у найбільш програшному становищі могли б опинитися В.Кличко та М.Катеринчук, оскільки щонайменше третина їх прихильників планують цього літа закордонні поїздки або відпочинок на Чорному чи Азовському морі, ще частина – поїздки по містам і селам України. Натомість П.Порошенко і О.Попов були б у більш виграшному становищі, оскільки їх підтримують здебільшого старші люди, які планують провести літо вдома або на дачі.
Серед партій найбільш вразлива ситуація в УДАРу, який підтримує здебільшого молодь. Водночас, найбільше «домосидів» серед прихильників КПУ, Батьківщини та Партії регіонів.
Аудиторія дослідження: населення Києва віком від 18 років і старші. Вибіркова сукупність: 1002 респондентів. Метод дослідження: телефонне опитування, вибірка репрезентативна за віком, статтю та районами Києва. Помилка репрезентативності дослідження (з ймовірністю 0,95): для значень близьких до 50% похибка становить не більше 3,1%, для значень близьких до 30% - не більше 2,8%, для значень близьких до 10% - не більше 2%. Терміни проведення дослідження: 20-26 травня 2013 р.