• Результати опитування, проведеного Соціологічною групою «Рейтинг» протягом 29 травня – 2 червня 2020 серед мешканців Одеси, продемонстрували, що жителі міста значно краще оцінюють місцевий стан справ, аніж загальну ситуацію в країні. Так, лише 29% вважають, що країна рухається у правильному напрямку, 59% – протилежної думки. 49% оцінюють стан справ у місті як правильний, 41% – як неправильний.
• Одесити більше задоволені діяльністю місцевої влади, аніж центральної. 56% опитаних задоволені діяльністю міського голови Г.Труханова, 31% – не задоволені. 44% сказали, що задоволені роботою Президента В.Зеленського, 48% – дали протилежні оцінки.
• Серед місцевих політиків найкраще одесити ставляться до Г.Труханова: 60% – позитивно, 28% – негативно, 11% – не змогли оцінити. До С.Ківалова позитивно ставляться 36%, негативно – 41%, не знають його – 10%, не змогли оцінити – 13%. До М.Саакашвілі позитивно ставляться 28%, негативно – 51%, не могли оцінити – 17%, не знають його – лише 5%. До М.Скорика позитивно ставляться 27%, негативно – 23%, не знають його – 38%, вагалися з відповіддю – 12%. До С.Гриневецького позитивно ставляться 26%, негативно – 17%, не знають його – 43%, не оцінили – 14%. До Е.Гурвіца позитивно ставляться 25%, негативно – 46%, не знають його – 16%, вагалися з оцінкою – 14%. До Д.Співака позитивно ставляться 21%, негативно – 13%, не знають його – 54%, вагалися з оцінкою – 12%. До А.Ківана позитивно ставляться 17%, негативно – 32%, не знають його – 36%, не оцінили взагалі – 15%. До А.Кіссе позитивно ставляться 13%, негативно – 24%, не знають його – 48%, вагалися з оцінкою – 14%. Інших політиків не знають більше 70% опитаних.
• Серед кандидатів на мера лідером у рейтингу є Г.Труханов, якого готові підтримати 48,7% тих, хто визначився і має намір взяти участь у виборах. 13,7% могли б підтримати М.Саакашвілі, 8,5% – С.Ківалова, 7,0% – О.Леонова, 5,3% – Д.Співака, 5,1% – Т.Плачкову, 4,1% – Е.Гурвіца. Рейтинг інших кандидатів – менше 3%.
• Моделювання другого туру мерських виборів показало, що за умови виходу до нього Г.Труханова та будь-якого з інших потенційних кандидатів, діючий мер отримав би перемогу. У парі з О.Леоновим з результатом – 60% проти 18%, у парі з Т.Плачковою – 61% проти 14%, з М.Саакашвілі – 59% проти 22%, з Д.Співаком – 57% проти 17%. Водночас слід враховувати, що до чверті опитаних ще не визначилися з вибором або ж не хочуть брати участь у голосуванні у зазначених комбінаціях другого туру мерських виборів.
• 59% опитаних вважають, що нова міська рада Одеси повинна складатися з досвідчених депутатів, господарників. Водночас 23% хочуть щоб до влади прийшли нові обличчя. Запит на останніх вищий серед молодших та більш заможних опитаних.
• 52% респондентів обираючи мера міста скоріше підтримають кандидата, який пропонував би вирішувати поточні проблеми міста, 33% готові натомість проголосувати за того, хто пропонуватиме стратегію розвитку Одеси. Останніх більше серед заможних опитаних. 57% очікують від кандидата в мери в першу чергу опіки про соціально-незахищених, з іншого боку 26% – хочуть сприяння розвитку бізнесу. Останній запит вищий серед представників вікової групи 30-49 років та респондентів з середніми та високими статками.
• 56% опитаних зазначили, що, як правило, отримують інформацію про події у місті з новинних інтернет сайтів. По 44% – з телебачення та соціальних мереж. 26% – з груп і каналів у месенджерах. 20% – від близьких та знайомих. Лише 11% – з газет, 9% – з радіо. Інтернет ресурсами та соціальними мережами частіше користуються опитані молодшої та середньої вікових груп – телебаченням, газетами, і радіо – старші. При цьому не менше 40% останніх читають інтернет-сайти, чверть – користуються соціальними мережами.
Аудиторія: мешканці м.Одеса від 18 років і старші. Вибірка репрезентативна за віком та статтю. Вибіркова сукупність: 1200 респондентів. Метод опитування: CATI (computer-assisted telephone interviews - телефонні інтерв'ю з використанням комп'ютера). На основі випадкової вибірки мобільних телефонних номерів. Помилка репрезентативності дослідження: не більше 2,8%.
Терміни проведення дослідження: 29 травня – 2 червня 2020 р.